Diyet Programına Kan Geldi

Bazı uzmanlar kan grubuna göre
beslenme tarzı benimsenirse daha hızlı kilo verilebileceğini ifade ediyor.
Tabiî ki doktor kontrolünde olmak şartıyla. Kan grubuna göre beslenme
tüyolarını şöyle sıralayabiliriz:

0 Grubu insanlar kırmızı etle uyumlu bir sindirim sistemine sahip
oldukları için gönül rahatlığıyla kırmızı et yiyebilirler. Fakat süt ve süt
grubu ürünler metabolizmayı yavaşlattığı için kilo alma riskini arttırır. Koyu
yeşil sebzeler, tavuk, balık, hindi, narenciye hariç meyveler, yeşil çay
öğünlerin en önemli parçalarıdır. Mısır, buğday, mercimek, patates, gazlı
içecekler, siyah çay ve kahve ise az tüketilmesi gereken besinlerdir. 0
Grubunda 3 öğün yemek yeterlidir, ara öğünlere çoğunlukla ihtiyaç duyulmaz.


A Grubu insanlar kırmızı eti çok sevmezler. Sebze ve meyveler,
mantar, soya fasulyesi, mercimek, muz, portakal, mandalina, limon, yeşil çay ve
kahve A grubunun favorisidir.  Domates,
biber patlıcan ve patates tüketiminde aşırıya gitmemelidir. Öğün sayısını fazla
tutabilirler, 6 uygundur. Az ve sık yemek, mide asitleri az olan bu grubun
sindirim sistemini rahatlatır.


B Grubu süt ve süt grubu ürünlerin en çok yarar sağladığı gruptur.
Kan şekeri çabuk düşen bu kan grubu sık sık beslenmelidir. En kolay kilo veren
kan grubudur. Kuzu eti, sebzeler, nar hariç meyveler ve yeşil çayı tüketirken
rahat olabilirler. Tavuk, domates, mercimek ve mısır ise çok tercih edilmemelidir.
Öğün sayısı 6 uygundur.


AB Grubu, özellikle kilo vermek istiyorsa dana etinden kaçınmalı,
deniz ve süt grubu ürünlere, sebzelere ağırlık vermelidir. Hindi, greyfurt,
limon, erik, kiraz ve yeşil çay öğünlerde tamamlayıcı olabilir. Tavuk, kuru fasulye
ve narı çok tüketmemekte fayda var. 6 öğün sağlıklıdır diyebiliriz.


Yalnız şunu unutmamak gerekir sadece kan grubuna göre diyet veya
beslenme programı hazırlamak yeterli olmaz. Her birey kendine özgüdür, doktor
kontrolünde beslenme programı hazırlanırken aşağıdaki kriterler de göz önünde
bulundurulmalıdır:


• Yaş, boy

• Metobolik hastalık durumu (diyabet, karaciğer yağlanması, troid vb.)

• Kullandığı ilaçlar

• Psikolojik durum

• Kan değerleri (demir, çinko, B12 vitamini vb seviyesi)

• Egzersiz seviyesi (spor yapıyor mu, hareketsiz mi?) ve beslenme
alışkanlıkları


• Yaşadığı yer, ülke veya bölge

• Metabolizma hızı

• Kadınlar için doğum sayısı ve menopoz durumu

Pratik Bilgiler