Dr. Mehmet Öz’ün Zayıflatan 34 Püf Noktası

Yaz mevsimi devam ederken kadınların hayallerindeki vücuda sahip olmak için
verdiği mücadele sürüyor. Bayanlar erkeklere göre dış görünüşlerine daha
takıntılı oluyorlar. Her gün yeni bir diyet listesi duyuyoruz. Çoğu insan diyet
programıyla verdiği kiloları kat kat geri aldığından yakınıyor.

Sizler için Dr. Mehmet Öz’ün zayıflatan 34 püf noktası:

1.     
Öğün
atlamak, vücudu yağ depolamaya yönelik kazınma moduna geçirir. Bu sebeple öğün
atlamayın. Acıkınca yemek yiyin.

2.     
Düzenli ve
kaliteli uyuyun. Uyku eksikliği vücutta açlığı düzenleyen hormon seviyesini
oynatacak ve iştahınızın artmasına sebep olacaktır.

3.     
Bir adım
ölçerle günde kaç adım attığınızı bakın. Eğer günde 10 bin adım atmıyorsanız yeterince
hareket etmiyorsunuz demektir.

4.     
Yemeğinizin
ortasında durun, 30 saniye bekleyin. Böylece ne kadar aç olduğunuzu anlayabileceksiniz.


5.     
Hedefiniz kilo
vermek olmasın, belirli bir kıyafet bedeni ya da bel ölçüsü olsun.

6.     
Sandviçinizdeki
mayonezi hardalla değiştirerek 85 kalori tasarruf edin.

7.     
Sabah bir
fincan yulaf ezmesi yemek, öğleden sonra yemek konusunda oburluk yapmanızı
önler.

8.     
Zeytin,
somon ve ceviz gibi sağlıklı yağlar içeren yiyeceklerle tatmin olabilirsiniz.

9.     
Bir avuç
fındıkla kendinizi tok hissedersiniz.

10.  
Market
alışverişinde hazır listeniz olsun ki hazır gıdalar bölümüne gitmeyin.

11.  
Susuzluğu
açlıkla karıştırmayın. Açlık hissettiğinizde bir bardak su içerek gerçekte ne hissettiğinizi
anlayın.

12.  
Salatanızı
tabakta yemek istemiyorsanız tam buğdaydan bir pideye dürüm yapıp yiyin.

13.  
Günün
erken saatlerinde kırmızı pul biber yerseniz kalan saatlerinde fazla yemek
yemezsiniz.

14.  
Yemek
yerken sohbet etmek sizi acele yemekten alıkoyar.

15.  
Öğünlerinizde
22 santimetrelik tabaklar kullanın. Aslında çocuk yemek tabakları, bir yetişkini
doyurabilecek büyüklüktedir.

16.  
Hiçbir
zaman atıştırmalık gıdaları, kendi paketinin içinde tüketmeyin.

17.  
Kafeinsiz
sade kahve, düşük kalorili harika bir içecektir. Kremasız, şekersiz, siyah koyu
bir kahve, açlığınızı bastırmakla kalmaz aynı zamanda ciddi bir antioksidandır
da.

18.  
Muz ve
kavun gibi meyvelere bir tutam tarçın ekleyin.

19.  
Protein
besinlerine tatlı krema yerine, düşük kalorili bir lezzet ekleyin. Salsa sosu
ya da turşu olabilir.

20.  
Gazlı
içecekleri geçin! Bunların yerine sadece su içmeyi artırarak tahmin
edemeyeceğiniz kadar fazla kilo kaybedebilirsiniz.

21.  
Dikkatli
olun: Özellikle "yağsız" ya da "sıfır trans yağ" yazılı
ürünler çok fazla şeker veya sodyum içeriyor olabilir.

22.  
Kahvaltıda
meyve suyu yerine yağsız süt için. Böylece daha az kalori alırsınız.

23.  
Kahvaltıyı
atlamayan kişiler, diyette daha başarılıdır.

24.  
Tartınızın
yerine mezura kullanın. Kadınlar 82.5 cm, erkeklerse 90 cm'nin altını hedeflemelidir.

25.  
Yiyeceklerin
etiketlerini incelemeyi alışkanlık edinin. Porsiyon başına 4 gramdan fazla olan
yiyeceklerden uzak durun.

26.  
Diyet
yapanlarla yapılan araştırmalar, sabah karbonhidrat yerine yumurtayı tercih
edenlerin, daha az açlık çektiğini göstermiştir.

27.  
Her
yemekte renkli bir sebze veya meyve tüketin, kabuğunu soymamaya dikkat edin.

28.  
Pişireceğiniz
eti önceden dövün.

29.  
Akşamları
19.00'dan sonra yemek yememek için elinizden geleni yapın.

30.  
Mantar,
kuşkonmaz ve zeytin gibi malzemeler, kendinizi tok hissetmenizi sağlar.

31.  
Kızarmış
patates yerine, fırınlanmış elma dilimli patatesler daha sağlıklıdır.

32.  
Kavun,
domates ve kereviz gibi sulu gıdalar tokluk verir.

33.  
Avokado,
kilo kaybetmede gizli yardımcınız olabilir. Yüksek oranda lif ve sağlıklı
yağlar içerir. Ete benzer tadı, diyet sırasında et özleminizi giderir.

34.  
Canınız
abur cubur istediğinde, biraz uzanarak bu isteği bastırabilirsiniz.

Yoğurdun mucizevi bir yiyecek olduğunu söylemiştik. Diyet tariflerinde de
önemli bir yeri olan yoğurt ile hazırlanan diyet yemeğimiz yoğurtlu pazı
salatası tarifi.

Malzemeler:

2-3 yemek kaşığı sıvı yağ

5-6 yemek kaşığı yoğurt

1 demet pazı

2 diş sarımsak

Tuz

Hazırlanışı:

Pazının saplarını ayırıp yapraklarını ince ince kıyın. Sıvı yağı kızdırıp
kıyılmış pazıları ekleyin ve suyunu salıp çekene kadar kavurun. Ayrı bir kapta
yoğurt, tuz ve ezilmiş sarımsakları çırpın. Soğuyan pazıyı yoğurtlu karışıma
ekleyip karıştırın. Pul biberle süsleyerek servis yapın.

Afiyet olsun...

Pratik Bilgiler