Ramazanda Sağlıklı Beslenmek İçin Ne Yemeliyiz?

Ramazan’ın gelmesiyle sağlıksız yeme biçimi ve bunun akabinde kilolar da geldi.
Birbirinden leziz yemekleri yerken sağlığını düşünen neredeyse yok gibi. Herkes Ramazan’ın neşesi içinde damak zevkine düşmüş durumda fakat haksız da sayılmazsınız.
Peki Ramazanda yeme düzeninden kaynaklanan sağlık problemlerinizi biraz olsun hafifletmek ve kilo alımına dikkat etmek için sağlıklı ne çeşit yemekler
tüketebilirsiniz?

Öncelikle kilosuna dikkat eden hanımların Ramazan ayında gece yenen sahur öğününe dikkat etmesi
gerekiyor. Bu öğünü hafif bir kahvaltıyla geçirmeli ve bol sıvı tüketmelisiniz.
Beyaz ekmekten uzak durmalı; zeytin, peynir, yumurta, domates gibi sağlıklı ve
hafif besinlerle sahurunuzu yapmaya dikkat etmelisiniz yoksa kilo almanız
kaçınılmaz olur. Fındık, ceviz, badem gibi kuru yemişler besin ihtiyacınızı
karşılamada yardımcı olacaktır.

Malum Ramazan ayı sıcaklara denk geldi bunu da dikkate alarak iftarda yediğiniz yemeklere de özen
göstermeniz gerekiyor. Herkesin bildiği gibi orucunuzu su, zeytin, hurma ile
açmak uzun süre aç kalan midenizi yormamak açısından önemli bir yer tutuyor.
Türlü türlü yemekler arasında aşırıya kaçmamak elbette çok zor fakat bu öğünde
aşırıya kaçmamanız gerekiyor. Orucunuzu açtıktan sonra midenizi yormamak adına
bir kâse çorba içmeli; et, tavuk ürünlerini ızgarada veya fırınlanmış bir
şekilde yemeyi tercih etmelisiniz. Yanında salata, yoğurt ve ayran gibi
seçenekleri de unutmamak gerek.

İftarınızın ardından yiyeceğiniz tatlılar da dikkat edilmesi gereken noktalardan en
önemlisi. Hamurlu ve şerbetli tatlılardan mümkün olduğu kadar uzak durmakta
fayda var. Formunuzu ve sağlığınızı korumak istiyorsanız haftada bir veya iki
kez sütlü tatlılar tercihiniz olmalı.

Son olarak bu sıcak aylarda vücuttaki sıvı oranını düşüren çay, kahve gibi kafeinli içecekleri
tüketmemeniz vücudunuzun yararına olacaktır. Bunlar yerine bolca su
içmelisiniz.

Ramazan ayında ölçüsünde yemek çok zor ama Ramazan biter, vücudunuz ise hep sizinle!
Sağlıklı beslenip formunuza dikkat ederseniz sizden mutlusu olmaz.

Pratik Bilgiler