Yemekte Pişen Domates Alerji Yapar mı?

Pişmiş sebzeler, çiğ sebzelere
göre daha kolay sindirilir ve alerji yapma ihtimali düşer. Özellikle hazımsızlık,
şişkinlik, ülser vb sindirim şikayeti olan kişiler pişmiş sebze tüketmelidir.

Domates vb sebzeler pişirildiğinde
asit oranı azaldığı için pişmiş olarak yenilmelidir. Ayrıca domatesin içinde
bulunan likopenin yararları pişirilince ortaya çıkar. Likopen prostat kanseri
başta olmak üzere birçok hastalığa karşı koruyucu özellik taşır. Bu da
gösteriyor ki domates sadece salatalara değil yemeklere de bol bol katılmalıdır.
 

<span>Mideniz hassas ise ve alerjiniz
varsa doktor danışmanlığında pişmiş domatesi deneyebilirsiniz. Yiyecek alerjisi
hakkında daha detaylı bir bilgi için <a target="_blank" rel="nofollow" href="http://www.harikalarmutfagi.com.tr/makale/yiyecek-alerjisi-kalic-mdr">yiyecek
alerjisi kalıcı mıdır</a> makalemizi okuyabilirsiniz.</span>

Sağlıklı günler

Pratik Bilgiler